>> جمهور - دربارهء ما
 
دربارهء ما
خبرگزاری جمهور در سال 1390 تأسیس شد؛ در دو بخش خبر و تحلیل، فعالیت مستمر دارد و دو حوزه داخلی و بین المللی را پوشش می دهد. دفتر مرکزی جمهورنیوز در کابل می باشد و در برخی شهرها و ولایات مهم افغانستان خبرنگاران فعال دارد. این خبرگزاری دارای یک بورد شاخص از نویسندگان و تحلیلگران نیز می باشد که هر روز مهمترین تحولات افغانستان و جهان را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد و نیز پذیرای آراء و نوشته های سایر نویسندگان محترم، می باشد. فعلاً به زبان های دری و پشتو منتشر می شود.


پالیسی خبرگزاری جمهور:

خبرگزاری جمهور معتقد به تقویت دولت و بنیادهای سیاسی افغانستان، خواهان تقویت دموکراسی و مردمسالاری، حمایت از دستاوردهای دولت و مردم افغانستان، حفظ ارزشهای جهاد و مقاومت مردم افغانستان می باشد.
این رسانه خبری-تحلیلی، سیاستها و برنامه های مبهم و اشتباه مراجع و نهادهای دولتی در زمان و زمینه های مختلف را مورد نقد قرار می دهد و بعضاً اندیشه های انتقادی و سازنده سایر تحلیلگران را منتشر می کند. جمهورنیوز، منتقد حضور منفی، آمرانه و غیرسازنده غرب در افغانستان است؛ معتقد به گسترش همگرایی منطقوی و ایجاد مناسبات متوازن میان افغانستان با همه کشورهاست. نسبت به پدیده های منفی و تهدیدآمیز مانند تروریسم، طالبان و موادمخدر، با نگرانی خاصی می نگرد.
این خبرگزاری سعی می کند در بخش خبر، اطلاع رسانی سریع، دقیق و غیرجانبدارانه داشته باشد. اما در تحلیل هایی که نشر می کند تا آنجا که اهانت به فرد و سازمانی نباشد، آزادی بیان و اندیشه را حق خود و همه شهروندان می داند و در انتشار آثار نویسندگان همکار و یا مقالات ارسالی نویسندگان و کارشناسان، بر اساس پالیسی نشراتی خود اقدام می کند. آثار نویسندگان، معمولاً در دو بخش: "دیدگاه" و یا "برگزیده ها" منتشر می شوند.
نام صاحب امتیاز این خبرگزاری، حسینی مدنی و مدیر مسئول آن، سیدعلی حسینی است. مجوز این خبرگزاری با شماره 135 ثبت وزارت اطلاعات و فرهنگ می باشد.
خبرگزاری جمهور، از نویسندگان، کارشناسان و اهالی علم و فرهنگ و رسانه دعوت به همکاری قلمی می کند.
بدیهی است این خبرگزاری نیازمندی های مالی خود را نیز دارد و از تاجران ملی، خیّرین و دلسوزان علم و فرهنگ این کشور استمداد می جوید.
خبرگزاری جمهور با سه دامنه ی: www.jomhornews.com .net .org قابل دسترسی می باشد.
دوستانی که مایل به تماس با مسئولین خبرگزاری جمهور هستند می توانند وارد بخش "ارتباط با ما" شوند و پیام خود را نوشته و ارسال نمایند و یا با نشانی های الکترونیکی ذیل در تماس شوند:

info@jomhornews.com
Madany14@yahoo.com

شماره های تماس: 0799594466 – 0202504266
ومن الله التوفیق
پربازدیدترین